נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נהיגה בשכרות – עשה ואל תעשה

פטיש

מה עושים אם שוטר עוצר ומפנה אתכם לבדיקת ינשוף? מה הזכויות שלכם כששוטר רוצה לערוך חיפוש ברכבכם? עשה ואל תעשה במסגרת נהיגה בשכרות.

כניסה לאתרים של עורכי דין כדוגמת https://akrewi.co.il יכולה להיות במקרים משמחים כמו קניית דירה או חתימה על שכירות של דירה, אך גם באירועים פחות משמחים כמו מעורבות בהליך משפטי מסובך היכול להביא לקנס כבד ולעונשי מאסר. אחת מהעבירות התעבורה אשר יכולות בנסיבות מקלות להביא לקנס ושלילה זמנית של הרישיון ובנסיבות מחמירות גם להביא לשלילה לזמן ממושך מאוד ואף מאסר היא עבירת הנהיגה בשכרות אשר איתה מומלץ מיד לפנות לעורך דין נהיגה בשכרות.

 

נהיגה בשכרות

על מנת שנהג יוגדר כנוהג בשכרות חייב להימצא אלכוהול או סם בגופו כך שמוכח כי הוא שתה טרם העלייה על ההגה. נוסף על שתייה טרם הנהיגה, גם שימוש בסם או שתיית אלכוהול תוך כדי הנהיגה מוגדרים כעבירות נהיגה בשכרות. על מנת להוכיח חשד זה מבצעים השוטרים בדיקת ינשוף או חיפוש ברכב על מנת לזהות סמים לא חוקיים ולהוכיח שהנהג תחת השפעה ולא פיקח.

 

עשה – פנה לאיש מקצוע

מהרגע שנהג הוגדר כנוהג בשכרות רישיונו נשלל זמנית ומתחיל מולו הליך משפטי ונראה שאין דרך לצאת מכך ללא איבוד הרישיון וקבלת קנס גבוה בהתאם. מומלץ לפנות מידית לאחר קבלת הדוח לעורך דין שמתמחה בנהיגה בשכרות וחווה מקרים דומים כדי לנסות להוציא את המרב מהמצב עבור הנהג.

 

אל תעשה – תברח

לעיתים מבצעת המשטרה מעין מחסום על כביש מהיר, לרוב ביציאה מערים גדולות כגון תל אביב, ועוצרת כמעט כל נהג לבדיקת נשיפון קצרה. במידה ונראה מהבדיקה כי הנהג שיכור הוא יועבר לביצוע בדיקת ינשוף אשר משמשת כראיה משפטית בתיק נהיגה בשכרות אשר בה הנאשם נתבע רק על נהיגה בשכרות, במידה ותחליטו לברוח יתווסף לכם אישום של אי ציות לשוטר ובעצם יגדל האישום כלפיכם ובהתאם גם העונש. בדיקת ינשוף מתבצעת לאחר המתנה של 15 דקות ויכולה גם להתבצע פעמיים, כך שלמרות שתאלצו להמתין אליה מומלץ מאוד לא לברוח!

 

עשה – סרב לחיפוש

מעבר לשתיית אלכוהול שוטר גם יכול לחשוד שהנהג נמצא תחת השפעת סמים ועל כן לבקש לערוך חיפוש ברכב של החשוד. מטרת החיפוש למצוא עדויות לסמים לא חוקיים על מנת לעצור ולתבוע את החשוד בהתאם. זכותכם לסרב לחיפוש מסוג זה ברכב, דבר זה אינו בהכרח ישמש נגדכם בבית המשפט ויכול לעזור לתיק ההגנה שלכם בהמשך.

במידה ונתפסתם נוהגים בשכרות כדאי קודם כל לתת לשוטר לערוך את בדיקת הינשוף ולא לברוח ממנה על מנת לא להוסיף עוד אישום לתיק. במידה ומדובר במקרה של שימוש בסמים כדאי לסרב לבדיקה ברכב ולפנות לעורך דין מומחה לסיוע.

 

כוס יין ורכב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה