נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את מי ניתן לתבוע על תאונת פגע וברח? 

תאונות דרכים

תאונות דרכים מתרחשות בישראל לעתים קרובות מאוד, לצערנו. בחלק מהפעמים נוכל להתנהל ישירות מול הנהג הפוגע או האחראי לתאונה, אך בחלק מהמקרים לא נזכה לכך משום שנתמודד עם תאונת פגע וברח. החדשות הטובות הן שניתן לתבוע פיצויים גם במקרה של תאונה כזו. 

תאונות דרכים בישראל הן חלק מהשגרה. כל כך חלק מהשגרה, שסביר להניח שיש לכם מושג לגבי אופן ההתנהלות הנדרש כאשר אתם או הרכב שלכם מעורבים בתאונת דרכים. אבל מה קורה כאשר מדובר בתאונת פגע וברח? כאן הדברים משתנים מעט. עורכי הדין המומחים לתעבורה מסבירים באתר www.oron-law.co.il.

 

האם אנחנו זכאים לפיצוי עקב פגיעה בתאונת דרכים?

התשובה חיובית. החוק מגדיר במפורש כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, לא משנה מה רמת מעורבותו וגם אם הוא אשם בעצמו בהתרחשות התאונה, יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי גוף שחווה. הדבר חשוב משום שפעמים רבות פציעה בתאונת דרכים עשויה להוביל לטיפולים ממושכים ולהפסד עבודה, ואף לשיקום ארוך.

בדומה לכך, כאשר התאונה פוגעת ברכב שלנו, אנחנו לרוב נקבל פיצויים שישמשו לתיקון הנזקים. לרוב, הגורם האחראי ממנו נתבע פיצויים יהיה חברת הביטוח שדרכה הרכב הפוגע מבוטח בביטוח חובה.

 

מהי תאונת פגע וברח?

חובתו של נהג שפגע ברכב אחר, ועל אחת כמה וכמה באדם, היא לעצור, לספק לאדם (או לאחרים שנמצאים, במידה ואותו אדם אינו בהכרה) את פרטיו ופרטי קשר עמו, להזעיק עזרה ובהתאם ליכולתו גם להגיש עזרה. יחד עם זאת, לצערנו פעמים רבות נהגים בוחרים שלא לנהוג כך, אלא לעשות את ההפך הגמור, ולהימלט ממקום התאונה, כך שהם משאירים את הנפגעים ללא כתובת, ללא ידיעה מי פגע בהם וללא אשם ברור.

מקרים כאלה נקראים תאונת פגע וברח. מקרים כאלה, מלבד היותם סיטואציה לא נעימה הגוררת מצוקה רבה בקרב הנפגע, ומלבד היותם ביטוי להתנהגות קלוקלת, מהווים בעיה של ממש משום שבמקרה כזה לא נוכל לקבל פרטי קשר ואת פרטי חברת הביטוח אותם יש לתבוע.

 

כיצד ניתן לקבל פיצוי במקרה של תאונת פגע וברח?

כאמור, בדרך כלל התביעה לקבלת פיצויים תוגש לחברת הביטוח דרכה מבוטח הרכב הפוגע. יחד עם זאת, בתאונת פגע וברח, כאשר אין לנו שם ופרטי קשר לפנות אליהם, וודאי שלא פרטי חברת ביטוח שנוכל לתבוע, נגיש את התביעה ל"קרנית", גוף מטעם מדינת ישראל שייעודו לפצות נפגעים במקרים כאלה. חשוב לציין שבמקרים כאלה, גובה הפיצויים הנתבעים אינו שונה מגובה הפיצויים במקרה של הגשת תביעה לחברת הביטוח של הרכב הפוגע.

 

האם תביעה ל"קרנית" רלוונטית במקרים נוספים?

כן, ישנם מקרים נוספים בהם התביעה תוגש ל"קרנית" – במקרה שבו לנהג הפוגע אין כלל רישיון נהיגה בתוקף, שאינו מבוטח בביטוח חובה כנדרש בחוק או במקרה שבו חברת הביטוח הרלוונטית פשטה את הרגל.

תאונות דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,