נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה העונש למפיצי חשבוניות מס פיקטיביות?

עורך דין מיסים

חשבונית מס פיקטיבית היא חשבונית שניתנה על עסקה שלא נעשתה. במילים אחרות זוהי רמאות שעליה יש לתת את הדין. המאמר יפרט מה העונש על הפצת חשבוניות מס פיקטיביות.

 

למה לדווח למס הכנסה ולהפיק חשבונית פיקטיבית?

עוסקים מורשים או פטורים מוציאים חשבוניות על עסקאות שלא היו כלל על מנת לקבל הטבות מס על הוצאות מוכרות. אם פעם היו מסתירים את ההכנסות או מרוויחים בשחור, היום רוצים להרוויח את הזיכוי על ההוצאות המוכרות במס וכך להקטין את תשלום שיעור המס. יותר גרוע היא פתיחת תיק פיקטיבי במס הכנסה רק כדי להגיש את החשבוניות הפיקטיביות ולקבל עמלה על כך מעסק אחר.

בסוף שנת המס מדווחים למס הכנסה על ההוצאות ולמעשה מרמים אותם. גם כאשר מקבלים חשבונית פיקטיבית זוהי עבירה, לכן מומלץ לפנות בדחיפות לסיוע של עורך דין חשבוניות פיקטיביות ולקבל הגנה משפטית.

 

תופעת ניפוח החשבוניות

דרך נוספת לזכות בהוצאות מוכרות היא לנפח את החשבונית בסכום שהוא גדול יותר ממה ששולם על ידי הרוכש על מנת שהמס יקוזז בדרך שונה. ישנה אף תופעה של מתן חשבונית זרה. כלומר, חשבונית שבה רשומה עסקה שונה מהעסקה המקורית על מנת ליהנות מניכוי מס. מס הכנסה ממגר תופעות אלו והמדינה מחמירה עם העבריינים.

 

מהו העונש על מתן חשבוניות פיקטיביות?

העונש על הגשת חשבוניות פיקטיביות בכל צורה הוא מאסר בפועל וקנס כספי גבוה. למרות זאת, ישנם מקרים שיש לבדוק לעומק כי עצמאים מסוימים עלולים לשגות ולתת חשבוניות או קבלות פיקטיביות ללא כוונה רעה בשל חוסר מודעות.

כאן נכנס לתמונה עורך דין המתמחה בחשבוניות פיקטיביות שיוכיח שמדובר בטעות. חשוב לדעת גם שהאדם המקבל את החשבונית הפיקטיבית שותף לדבר עבירה ובמידה ונפתח כנגדו תיק פלילי הוא יצטרך להוכיח בעזרת עורך דין שהדבר לא נעשה במזיד.

 

כיצד מונעים קבלת חשבוניות פיקטיביות?

חשוב לבדוק את החשבונית אותה קיבלתם. לבדוק שמדובר על העסקה שביצעתם, פרטי עסק נכונים ודרכי התקשרות עימו, כולל השם שלכם או שם החברה שקיבלה את החשבונית בשורה המיועדת לכך. כאשר מדובר בעוסק מורשה או חברה בע"מ יש לקבל חשבונית ולבדוק שלעסק יש תיק במע"מ באתר של רשות המיסים.

במידה ומדובר על עוסק פטור אין צורך לבדוק זאת מאחר ואינו משלם מע"מ ומספיק לקבל קבלה. לפני שמקבלים חשבוניות מספקים או עסקים שונים חשוב לבדוק את האישור שלהם לניהול ספרים ואישור ניכוי מס במקור, לשמור את חוזה ההתקשרות שנחתם איתם ולצלם את תעודת הזהות שלהם.

 

מה עושים כשמקבלים חשבוניות פיקטיביות?

לסיכום, אם עשיתם הכל לפי האמור לעיל ובכל זאת קיבלתם חשבוניות פיקטיביות פנו לייעוץ של עורך דין על מנת שיסייע לכם להוכיח אחרת בחקירה של רשויות המיסים או במידה והוגשה נגדכם תביעה משפטית.

חשבונית מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,