נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 דברים חשובים לדעת לפני הגשת תביעה בביטוח לאומי

פטיש

במהלך החיים אנשים רבים חווים פגיעות, פציעות ונזקים מכל סוג: נפשיים, פיזיים או שכליים.

ליקויים אלו יכולים להשפיע לטווח ארוך ברמה שעלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים המחייבים אותם לקבל אחוזי נכות ופיצויים מביטוח לאומי.

אך איך מתחילים את הליך הגשת התביעה לביטוח לאומי? במאמר זה יפורטו 5 דברים חשובים לדעת לפני הגשת תביעה בביטוח לאומי.

 

בעבור אלו פגיעות ופציעות אפשר להגיש תביעה בביטוח לאומי?

רבים מבולבלים בנוגע לחוקי תביעת הביטוח וחושבים שיש קטגוריות ספציפיות בלבד של סוגי פציעות ותאונות, למשל תאונות עבודה או תאונות דרכים. האמת רחוקה מכך: לא רק במקרה של תאונות עבודה ותאונות דרכים ניתן להגיש ביטוח לאומי הגשת תביעה ומסמכים, אלא גם במקרים של רשלנות רפואית, מפגע ציבורי שפצע אתכם, ועוד.

 

מה קובע אם אני זכאי לקבל פיצויים מביטוח לאומי?

אם בעקבות הפגיעה שנגרמה לך איבדת את היכולת שלך לעבוד באופן מלא או חלקי, באפשרותך להגיש תביעה לקצבת נכות כללית. תהליך הגשת תביעה סבוך ודורש התמקצעות בפרטים, על כן מומלץ לעיין באתר ביטוח לאומי לפני תחילת ההליך כדי להכירו על פרטיו ולוודא שתקבל את מלוא הזכויות המגיעות לך.

 

החלטתי להגיש תביעה. מה לעשות עכשיו?

ראשית, עליך להכין תיעוד מסודר של כלל המסמכים הרפואיים אשר מתארים את בעיותיך הרפואיות. תיעוד מסודר של תאריך ומקום הפגיעה, היקפה, השלכותיה, אשפוזים אם היו, הערכות רפואיות של כלל הרופאים שבדקו אתכם לאורך הדרך, צילומים, חוות דעת רפואיות, ובאופן כללי כל מסמך רפואי שיוכל להעיד על כך שמגיע לכם לקבל קצבה מביטוח לאומי.

 

הגשת התביעה: מה מחכה לי בהמשך הדרך?

לאחר הכנת המסמכים הרפואיים ומילוי טפסי התביעה תקבע לך וועדה רפואית שתדון בעניינך בהתאם למסמכים הרפואיים אשר ברשותך. הוועדה הרפואית קובעת לבסוף את דרגת אי הכושר, שתקבע כמה אחוזי נכות מגיעים לך, ובהתאם האם אתה זכאי לקצבת נכות כללית מלאה או חלקית.

 

האם אני חייב לעבור את התהליך המסובך הזה לבד?

ממש לא! עורך דין מומחה לענייני תביעות הביטוח יוכל להיות לך לעזר, לסייע לך במהלך הליך התביעה ולעמוד לצידך בכל הדרוש. תוכל להיות סמוך ובטוח כי אדם מקצועי שבקיא בפרטים, מכווין אותך לאורך הדרך.

 

לסיכום

חשוב לדעת מספר פרטים חשובים לפני הגשת תביעה לביטוח לאומי. ראשית, כדאי להתמצא בסוגי הפגיעות שבעבורן ניתן לקבל פיצויים. שנית, מומלץ להכיר אלו פרמטרים קובעים האם אתה זכאי לפיצויים. כמו כן, חשוב להבין מה כולל תהליך התביעה: החל מהמסכים הרפואיים הדרושים, מילוי טפסי התביעה ודרך התנהלות הוועדות הרפואיות. לבסוף, אפשרי ואף מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה לענייני תביעות כדי לוודא שאתם לא לבד בהליך המסובך של הגשת תביעה.   

מאזניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוח לאומי