נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כדאי לפשוט רגל כדי למחוק חובות

משקל ואיש משפט

חובות הם חלק בלתי נפרד מהחברה שלנו בישראל.

רבים מאתנו צוברים חובות קטנים בעקבות קנסות או הלוואות שלא הצלחנו להחסיר.

אך אותם חובות שלרבים מאתנו לא מהווים בעיה גדולה, עלולים להצטבר ולהוות משבר כלכלי קיומי שיכול להוריד את איות החיים באופן משמעותי ולהגדיל

את התלות הכלכלית בהכנסות מזדמנות.

תארו שהגעתם למצב כלכלי בעייתי והתחלתם לצבור חובות. מה כבר אפשר לעשות בכדי למחוק את אותם החובות ? האם משתלם לסגור את העסק בכדי למחוק לחלוטין את החובות שלכם למדינת ישראל? ומהן הזכויות שמגיעות לכם בעת פשטית רגל ?

 

מהי מחיקת חובות ואיך עושים זאת ?

מחיקת חוב לרוב נעשית במרכז לגביית כנסות. מרכז זה הינו גוף ממשלתי אשר נמצא תחת חסותה של רשות האכיפה והגבייה במדינת ישראל. ניתן לצבור מגוון רחב של קנסות משלל עבירות שעלולות להיעשות. קיימים סוגים רבים של כנסות למשל : קנסות כספיים מטעם בית המשפט, קנסות ממשטרת ישראל בגין עבירות תנועה, קנסות על הליכים משפטיים שלא שולמו ועוד המון.

קיימות דרכים מגוונות למחיקת חוב. מרבית הדרכים צורכות עורך דין לפשיטת רגל . מרבית ההליכים למחיקת חובות אינם פשוטים.

ישנו למשל את הליך בהוצאה לפועל. הליך זה הוא אומנם הנפוץ ביותר למחיקת חובות אך גם הוא דורש עזרה, הכוונה וייעוץ מקצועי מעורך דין מוסמך. בהליך מסוג זה מגיש החייב להוצאה לפועל בקשה למתן פטור מן החוב בהוצאה לפעול, לדון בבקשה עצמה בבית המשפט ולאחר מכן להמתין לקבלת תשובה סופית לגבי מחיקת החוב.

הליך נוסף שניתן לנקוט בו הוא פנייה לארגוני סיוע אשר יכולים לתת סיוע משפטי. אותם ארגונים יכולים לתת עזרה משפטית והן כלכלית בנטל החוב. אך יש לקחת בחשבון כי פעמים רבות העזרה המשפטית אינה ברמה גבוהה מספיק בכדי להצליח למחוק את החוב.

 

אז האם כדאי לפשוט רגל בכדי למחוק חוב?

בהליכי פשיטת רגל קיימות הקלות שונות בחוק אשר מיועדות לעזור לפושטי הרגל לצאת מכלל החובות שלהם. חוק מרכזי שיכול לעזור לצאת מחובות בעת פשיטת רגל הוא חוק עיכוב הליכים. על פי חוק זה מדינת ישראל מאפשרת לחייב בחוב לקבל עד כארבעה חודשים בעיכוב תשלום החוב ובכך לא להכנס ישירות להליכים שונים שעלולים להוות מכשול מורכב לבעלי החובות.

על פי מידע זה אכן מומלץ לפשוט רגל על מנת למחוק חוב. אומנם החוב עצמו לא יעלם אבל האפשרות להקטין אותו באמצעות הגשת סיבות מוצדקות למחיקת חוב בהוצאה לפועל והן להצליח לעמוד בעומס הכלכלי באמצעות דחיית מועד תשלום החוב יכולים לעזור להתמודד עם הנטל הכלכלי הכבד שיוצר החוב.

 

ניצול חכם של המצב הוא הפתרון :

היו חכמים ושכרו שירות של ייעוץ מקצועי שיוכל לעזור לכם לפשוט את הרגל ובכך למחוק את החובות ולא להגדיל אותם עוד יותר.

 

מאזניים וזכוכית מגדלת
מאזניים וזכוכית מגדלת
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נוטריון