נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באיזה שלב כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונת דרכים?

באיזה שלב כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונת דרכים

לצערנו, בישראל מתרחשות תאונות דרכים חדשות לבקרים. מדובר באירועים קשים, שגם במופע הקל שלהם עלולים לגרום לנזק ברכוש ולהרגשה לא נעימה. נוסף על כך, תאונות דרכים יצריכו לרוב היעזרות בעורך דין מומחה, על מנת לקבל כראוי פיצויים עבור מה שאירע. בכתבה הבאה נענה על השאלה באיזה שלב כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים.

 

זה הזמן, זה הרגע

התשובה לשאלה שבכותרת למעשה פשוטה למדי – הכי מהר שרק אפשר. אם לדייק את התשובה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לאחר התאונה ועוד לפני הפנייה לחברת הביטוח. הסיבה העיקרית לכך היא שחברות הביטוח השונות נוהגות להציע סכומי פיצויים נמוכים תחילה על מנת להניא את המעורבים בתאונה מתביעות עתידיות. אנשים רבים, שאינם מבינים בנהלים השונים ובסכום הפיצויים המירבי אותו יוכלו לדרוש, עשויים לנטות אחר ההצעה הראשונית ולהפסיד כסף רב. לכן היוועצות עם עורך דין מומחה לתאונת דרכים צריכה להיעשות בהקדם האפשרי, וללא ספק לפני ההתקשרות עם חברת הביטוח.

אם אתם רוצים להיוועץ עם עורך דין מומחה אך אינכם יודעים היכן לחפש מענה איכותי, מומלץ לנסות לגלוש באתר https://fclaw.co.il, שם אולי תמצאו פתרון מתאים.

 

לאורך כל הדרך

קבלת פיצוי מחברת ביטוח עשויה להיות תהליך ארוך ומתיש. לא מעט טפסים ובירורים שלוקחים זמן מעורבים בעניין. בנוסף, לא תמיד ברורים עד הסוף נזקי התאונה שקרתה באופן מידי לאחר האירוע (נזקי ראש הם דוגמה לכך). לכן חשוב להישאר עם יד על הדופק ולערב את עורך הדין המומחה בכל שלב ושלב בתהליך. למעשה, מומלץ להשאיר אותו בתמונה עד להגעה ממשית של הפיצויים הרצויים לכם. אם לא קיבלתם את הסכום שאתם חושבים שמגיע לכם, אזי כדי להמשיך להיוועץ עם עורך דין בנוגע לשאלה בדבר הגשת ערעור כן או לא, ואם כן אז באיזה אופן.

 

ואולי בכלל לא צריך עורך דין?

יש אנשים המחזיקים בגישה לפיה אין צורך בעורך דין לאחר תאונה. הנימוק העיקרי לכך הוא העניין הכספי – עורך דין גובה שכר טרחה בעבור עבודתו. חשוב לציין בהקשר זה ששכר הטרחה של עורך דין תאונות דרכים מעוגן בחוק ואינו יכול לעלות על אחוז מסוים מסך הפיצוי המתקבל מהתאונה (וכן תשלום עבור הוצאות נוספות המחייבות בניהול התיק).

נוסף על כך, עורך דין שזהו תחום התמחותו יודע להתנהל מול גופי הענק שאיתם מתמודדים המעורבים בתאונה, כגון הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות. האדם הפשוט לרוב לא יידע לשחות בנבכי הבירוקרטיה של מוסדות אלו ויגיע להסכם שהוא משמעותית פחות טוב מזה שהיה מגיע אליו עורך דין מנוסה. לכן, ככלל כדאי מאוד להיוועץ עם עורך דין לאחר תאונת דרכים, בטח ובטח אם מדובר בתאונה חמורה בעלת השלכות קשות.

ואולי בכלל לא צריך עורך דין (2)

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה