נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

פריצת דיסק בצבא

חישוב כספים

חלק נכבד מהתפקידים בצבא מצריכים מאמץ פיזי גדול. תפקידים הכוללים אימונים גופניים אינטנסיביים, לחימה בשטח, סחיבה של חפצים כבדים וכו', עשויים להוות נטל גופני על החייל שלא בהכרח היה מוכן לרמת מאמץ גבוהה כל כך, ולגרום נזק גדול לגופו. פריצת דיסק בהחלט עשויה להיגרם כתוצאה ממאמץ פיזי קיצוני, אך משרד הביטחון לא יכיר בה אוטומטית כתוצאה ישירה של השירות הצבאי בשל שכיחותה הגבוהה בקרב גילאים צעירים. לכן, תביעת משרד הביטחון לשם קבלת אחוזי נכות – בשל פריצת דיסק – היא תביעה מורכבת במיוחד.

 

פריצת דיסק

ה"דיסק" הוא טבעת סיבית וקשיחה, שעשויה מסיבי סחוס, שנמצא בין כל שתי חוליות הקיימות בעמוד השדרה. הטבעת מגנה על חומר נוזלי שמשמש בתור בולם הזעזועים של חוליות הגב. פריצת הדיסק מתרחש כאשר סיבי הסחוס בטבעת נקרעים והחומר הנוזלי נשפך החוצה. לרוב פריצת הדיסק מתרחשת באזור הגוף המותני אך גם הצוואר הוא אזור שכיח לפריצת דיסק. פריצת הדיסק מאופיינת בכאבים ובמקרים חמורים גם בפגיעות עצביות קשות. השיקום כולל טיפול תרופתי, צריבת העצבים באמצעות גלי רדיו ובמקרים מסוימים, גם ניתוח.

 

תביעת משרד הביטחון בשל פריצת דיסק

כאמור, משרד הביטחון עשוי שלא לקבל תביעת פיצויים ונכות כיוון שקשה מאוד להוכיח כי הצבא היה הגורם המרכזי לפריצת הדיסק, וכי הטענה כי פריצת הדיסק גרמה לנכות מסוימת אינה תמיד משכנעת. התביעה נהיית עוד יותר מורכבת כאשר החייל לא חווה פריצת דיסק מיידית לאחר מאמץ גופני כביר, אלא לאחר תקופה ממושכת של מאמצים גופניים. במקרה כזה, יותר קשה להטיל את האחריות לפריצת הדיסק על הצבא.
על מנת לקבל פיצויים מהצבא, ראשית יש לתבוע את משרד הביטחון. בפנייה יש להוסיף מסמכים רפואיים שתומכים בטענה כי פריצת הדיסק היא תוצאה ישירה של המאמץ בשירות הצבאי, וכי פריצת הדיסק כשלעצמה מהווה נכות שמצדיקה קבלת פיצויים כספיים ואפילו אחוזי נכות. על התובע להוכיח כי פריצת הדיסק הובילה לאובדן כושר פעולות מסוימות וחשובות ועל כן מהווה נכות.
כאמור, קצין התגמולים אינו מקבל בקלות את תביעת הפיצויים בשל פריצת דיסק, אך חשוב לזכור כי תמיד ניתן לערער לבית משפט על מנת לנסות שנית לזכות בפיצויים.

למידע נוסף על תביעות משרד הביטחון https://grinberglaw.com

תביעה מסוג זה, מצריכה הן ידע רפואי נרחב והן ידע משפטי. מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה שמכיר את תקנותיו החמקמקות של משרד הביטחון לשם הצלחה בתביעה.  משרדנו עוסק למעלה מ- 70 שנה בתביעות מסוג זה, ולכן אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו על מנת שניידע אתכם על זכויותיכם, גם אם אינכם בטוחים כי יש לכם עילה לתביעה. תביעות מסוג זה יכולות להניב פיצויים כספיים והקלות רבות אשר יקלו על ההתמודדות עם פריצת הדיסק ועל כל החמרה נוספת שעשויה להתרחש בעתיד. 

חוקים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי