נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מקרים שכיחים של לשון הרע בישראל

אישה עם יד על הפה

מתלבטים האם להגיש תביעת לשון הרע? באמצעות סקירה של עורך הדין שלומי וינברג, מומחה לתחום הוצאות לשון הרע תוכלו לקבל מידע נוסף במידה והוגשה כנגדכם או שמא אתם מעוניינים לתבוע.

לשון הרע בישראל – שורה ארוכה של מקרים

ביחס למדינות אחרות בעולם, מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום תביעות לשון הרע, וזאת בשל העובדה כי קיימת מודעות ציבורית גבוהה מאוד לנזקים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מאמירה אשר פורסמה ברבים. למעשה, כיום רוב תביעות לשון הרע מוגשות בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות, אולם ישנם מקרים מפורסמים מאוד אשר התרחשו בישראל ועוררו הדים. עורך הדין שלומי וינברג, מומחה לתחום ויו"ר ועדת לשון הרע הארצית בישראל מציג מספר מקרים אשר יכולים לעזור לכם להבין קצת יותר על תביעות כאלו, בין אם אתם עומדים להגיש כזו או שהוגשה כנגדכם.

לחישה באוזן
לחישה באוזן

תביעות לשון הרע – סקירה של מקרים

אחד המקרים הבולטים ביותר של תביעת לשון הרע התרחש ממש לאחרונה, כאשר שדרן הרדיו נתן זהבי הגיש תביעת דיבה כנגד העיתונאית הדס שטייף בעקבות שורה של פרסומים אודות מקרים בהם נשים דיווחו כי הטריד אותן מינית, לפני כ 20 שנה. לאחר פרסום הידיעות הגיש השדרן תביעת דיבה כנגד העיתונאית וכן הגוף המייצג אותה (גלי צה"ל) ולאחר דיון משפטי נקבע כי הנתבעת שטייף תשלם סכום של 390 אלף ₪, וכן תישא בהוצאות בית המשפט. מקרה נוסף אשר עלה לכותרות הוא שוטר אשר הגיש תביעת לשון הרע כנגד אזרח אשר פירסם ברשת החברתית את תמונתו והוסיף את הכיתוב "מיץ של זבל", כאשר בית המשפט פסק לטובת השוטר ולפסוק לטובתו 35 אלף ₪. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם התביעה נדחית, כמו במקרה של השרה מירי רגב אשר תבעה את חדשות 10 ואת הכתב ספי עובדיה בעקבות פרסום קלטות פרטיות שלה, אולם בית המשפט החליט לקבוע כי לא התבצע כאן לשון הרע ופסק לשרה לשלם סכום של 25 אלף שקל וכן הוצאות בית משפט. חשוב לזכור כי מדובר במקרים בעלי פרופיל תקשורתי גבוהה, אולם ישנם עוד עשרות מקרים אשר עודם מתדיינים בבית המשפט, ולכן חשוב לזכור כי בכל מקרה בו מוגשת כנגדכם תביעת לשון הרע או שאתם מעוניינים להגיש, ישנה חשיבות להתקשרות עם עורך דין אשר מתמחה בתחום ויכול לספק לכם את כל המידע כמו גם היתכנות התביעה, וזאת על מנת שתוכלו להתכונן לכך מראש.

מעוניינים לקרוא מידע נוסף אודות תביעות דיבה? היכנסו לאתר של עורך הדין שלומי וינברג

באתר הרשמי של עורך הדין שלומי וינברג ניתן לקרוא מידע נוסף אודות תביעות דיבה וכן ליצור קשר לצורך קביעת פגישת ייעוץ. היכנסו עוד היום לאתר הרשמי בכתובת https://www.shlomiweinberg.co.il.​

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,