נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם צריך לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל לפני כל טיסה

פספורט על מזוודה

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מושג שכולל בתוכו כמה סוגים של ביטוח, כך שכדאי לבדוק לפני כל נסיעה לחו"ל מה מכסה הביטוח, האם הוא מתאים לדרישות הספציפיות שלכם בנסיעה המסוימת ובעיקר – מה לא כוללת פוליסת הביטוח.

לרוב ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות שנגרמו כתוצאה מפציעות, תאונות והפנייה לבית חולים (ביקור ו/או אשפוז) בזמן שהותכם החו"ל. ביטוחי נסיעות מורחבים לחו"ל כוללים בין השאר:

  • חילוץ ופינוי רפואי לבית חולים (בארץ או בחו"ל) באמצעים שונים : סירה, מסוק, אמבולנס וכו'.
  • כיסוי נזקים שנגרמו כתוצאה מספורט אתגרי כמו צלילה, בנג'י, סקי וכו' (ביטוח ספורט אתגרי)
  • כיסוי נזקים שנגרמו כתוצאה מגניבת הציוד שלכם או פגיעה בו (ביטוח כבודה או ביטוח מטען)
  • הטסת הארון לקבורה בישראל.
  • ביטוח ביטול טיסה – ביטוח שמאפשר לקבל את כספכם בחזרה בכל מקרה של ביטול הטיסה/חופשה

 

 

האם זה חובה?

אין חוק שמתנה יציאה לחו"ל בעשיית ביטוח נסיעות לחול כך זה לא בגדר חובה אלא רשות, אבל מכיוון שאי אפשר לצפות את העתיד – מומלץ לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל ולו ליתר בטחון. לפי חוקי מרפי רוב הסיכויים שתצטרכו את הביטוח דווקא כשלא עשיתם אחד- מה שיגרום לכם במקרה הטוב להפסד כספי ובמקרה הרע לנזק גופני בלתי הפיך ולמוות.

ובינינו – דברים רעים קורים גם לאנשים טובים, כך שלמרות אמצעי הבטיחות השונים דברים תמיד יכולים להשתבש. אז למה להצטער אם אפשר להיזהר? למעשה, לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל זה בעצם לקוות לטוב ביותר ולהתכונן לגרוע מכל.

 

איזה ביטוח נסיעות לחו"ל לרכוש?

השאלה לכן היא לא אם לעשות ביטוח נסיעות או לא אלא איזה ביטוח לעשות. לפניכם כמה שאלות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה:

  • לכמה זמן אתם נוסעים? אם אתם נוסעים לתקופה קצרה של כמה ימים/שבועות אתם יכולים להסתפק בביטוח נסיעות מינימלי. מצד שני – אם אתם נוסעים לטיול של אחרי צבא שיימשך כמה חודשים/שנים – כדאי שתכללו בביטוח גם אפשרות לפינוי וחילוץ.
  • מה כולל הציוד שלכם? אם אתם נוסעים עם ציוד יקר ערך כמו מחשבים, מצלמות וכו' רצוי שתעשו גם ביטוח לכבודה ולמטען
  • מה כולל הביטוח הרפואי שלכם בארץ? אם הביטוח כולל גם נסיעות לחו"ל שמתאימות לאופי הנסיעה הבאה שלכם – אין צורך לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל ולמעשה לשלם כפול
  • מה אופי הנסיעה? האם הנסיעה כולל פעילויות רגועות שהוזמנו מראש (למשל חופשה בסגנון הכל כלול) – אפשר להסתפק בביטוח נסיעות סטנדרטי. אם הנסיעה תכלול פעילויות אתגריות מתוכננות או ספונטניות – מומלץ להרחיב את הביטוח גם לספורט אתגרי
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
מה זה סכסוך שכנים

חיים בקרבת אחרים יכולים להיות מתגמלים ומאתגרים כאחד. בעוד ששכנים טובים יכולים לשפר את תחושת הקהילה והתמיכה החברתית שלנו,